Onze projecten

Bomen

Stichting Sarangi zet zich in voor mens en milieu. Om deze reden hebben wij ons bomenproject.

Onze partners uit de muzikantenkaste werken op dit moment hard aan het planten van bomen voor ons bomen project.

Hoewel dit een simpele handeling lijkt is dit niet het geval. Onze partners leren allereerst om bomen te enten, leren om ze goed te verzorgen (met behulp van biologische mest die zij zelf leren maken) en leren om deze te onderhouden.

Inmiddels zijn onze partners zover dat zij ook hun groenten tussen deze bomen planten voor een optimaal divers grondgebruik.

Shoppingbags

In samenwerking met Sandra Fiedeldy van de Sarangi Founation in Melbourne, Australie bieden wij shoppingbags.

Deze shoppingbags zijn gemaakt van gerecyclde petflessen. Deze worden gemaakt door vrouwen die voorheen in kwetsbare situaties zaten en door vluchtelingen uit bijvoorbeeld Sri Lanka.

Door de verkoop van deze tasjes hebben deze mannen en vrouwen een kans om een nieuw bestaan op te bouwen.

De shoppingbag komen in 6 verschillende designs. Deze vind je in onze webwinkel.

Homestay in Ligligkot

Op een prachtige plek in het Noord Westen van Nepal ondersteunen we Kedar met het bouwen van een homestay. Een plaats waar mensen kunnen overnachten en kunnen genieten van de prachtige omgeving van Ligligkot.

Kedar is tevens een van de mensen die we samen met ons aan Sarangi’s bomenproject werkt.

Hangers van kokosnoten

Deze hangers, gemaakt van restanten van de schil van de kokosnoot zijn in allerlei verschillende motieven te verkrijgen.

In onze webwinkel vind je een deel van ons assortiment. Wil je weten welke motieven er nog meer zijn? Neem dan contact met ons op via email stichtingsarangi@gmail.com